Alla som har deltagit i en mässa med sitt företag eller företaget de jobbar för vet hur roligt och givande det kan vara. Men det kan bli dyrt väldigt snabbt. Företag som regelbundet deltar i mässor vet att planering är en av de viktigaste sakerna inför mässor. I planeringen så är det även viktigt att göra en ordentlig budget och se till att du har tydliga mål. Här kan du läsa om några tips inför mässan.

Saker att tänka på

Inom mässan finns det väldigt många saker att tänka på. Men de viktigaste sakerna ska du gå igenom i planeringen. Här är ett fåtal saker som kan vara bra att tänka på innan mässan:

  • Vad har du för mål?
  • Hur ska montern se ut?
  • Hur ska du följa upp med kunderna?
  • Var ska du marknadsföra ditt deltagande?
  • Vad har du för budget?

Här kan du även läsa några mer tips för att lyckas med mässan!

Planering av budget

I budgeten så måste du få med alla kostnader som kan uppkomma i samband med mässan. Detta innebär kostnader för mat, hotell, inköp, marknadsföring i samband med mässan och så vidare. Det kan vara smart att göra inköpen i förväg så att du håller koll på kostnaderna. Beställ det ni behöver innan mässan så att utgifterna inte drar iväg.